Filmy samobójstwo, książka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samobójstwo, książka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Internat

7,7
Akcja serialu toczy się w szkole z internatem "Czarna Laguna", gdzie kilkadziesiąt lat wcześniej mieścił się sierociniec. Po tym jak rodzice Marcosa i jego sześcioletniej siostry Pauli, uznano za zaginionych ich prawnym opiekunem został dyrektor szkoły Hector, a oni zamieszkali w internacie. W tym samym czasie jeden z nauczycieli wpada na trop w sprawie tajemniczego zniknięcia pięciu sierot z dawnego sierocińca. Wkrótce nauczyciel znika w równie tajemniczych okolicznościach. Jego uczniowie - Ivan, Carolina, Victoria, Cayetano i Roque postanawiają do odnaleźć. Wkrótce dołącza do nich także Marcos. Razem odkrywają, że w "Czarnej Lagunie zawsze działy się dziwne rzeczy.
Nastolatka z pomocą przyjaciół walczy z wampirami, demonami i innymi piekielnymi stworzeniami.


Mumia

7,1
Grupa poszukiwaczy skarbów, przeczesująca egipskie ruiny natrafia na ślad zaginionego miasta Hamunaptra. Odkopują tam mumię kapłana i wskrzeszają ją do życia.
Gdy umiera żona psychologa Davida Callawaya (De Niro), jego kilkuletnia córka Emily (Fanning) pogrąża się w szoku, z którego nie potrafi się otrząsnąć. Oboje przenoszą się do niewielkiego miasteczka na północy stanu Nowy Jork. David ma nadzieję, że Emily zapomni o przeszłości i na nowo odnajdzie radość życia. Wkrótce po przeprowadzce Emily zaprzyjaźnia się z Charlie'm, który staje się nieodłącznym towarzyszem jej zabaw. Początkowo wszystko wskazuje na to, że Charlie istnieje tylko w wyobraźni dziewczynki, ale seria przerażających wydarzeń sprawia, że David gotów jest uwierzyć w to, co wydaje się niemożliwe: Charlie istnieje naprawdę, a jeśli rzeczywiście tak jest, to trzeba go powstrzymać za wszelką cenę...
Francja, XIX wiek. Prowincjonalny lekarz Karol Bovary czuje się samotny po śmierci żony i zaczyna coraz częściej odwiedzać Rouaulta, jednego ze swoich pacjentów. Wdowiec ulega urokowi jego córki Emmy i szybko postanawia się z nią ożenić. Ich małżeństwo nie jest jednak szczęśliwe. Kobieta nie może zadomowić się w nowym miejscu. Cierpi na nudę i pogardza swoim ograniczonym mężem. Emma po cichu marzy o miłości idealnej, o której czyta w romantycznych powieściach. W końcu żądza wrażeń popycha ją w ramiona arystokraty Rudolfa Boulanger oraz studenta prawa Leona Dupuis. Obydwa romanse są burzliwe, a także dramatyczne w skutkach. Opowieść o karmiącej się marzeniami kobiecie, która pragnie uwolnić się od rutyny i szarzyzny życia. Autorem ekranizacji powieści Gustawa Flauberta jest Claude Chabrol.
Po dziewięciu latach drogi dwójki nieznajomych, którzy przypadkowo spotkali się w pociągu jadącym do Wiednia, krzyżują się ponownie - tym razem w Paryżu. Podczas trasy promocyjnej nowej książki Jesse (Ethan Hawke) dostrzega, że w paryskiej księgarni przypatruje mu się Celine (Julie Delpy). Ona mieszka teraz w Paryżu, on w Nowym Jorku. On odlatuje jeszcze tego samego wieczora, mają więc zaledwie kilka godzin, by sprawdzić, czy ich uczucie jest tak samo silne jak dziewięć lat wcześniej w Wiedniu.

Numer 23

7,0
Bohaterem filmu jest mężczyzna, który wpada w obsesję po przeczytaniu pewnej książki. Wmawia sobie on, że powieść traktuje o jego życiu. Problem polega na tym, że książka kończy się morderstwem. 23 to numer, który przewija się przez całą fabułę powieści.
Lou Ford (Casey Affleck) jest zastępcą szeryfa, który właśnie otrzymał zadanie przegonienia prostytutki, Joyce (Jessica Alba), z miasteczka. Nie przewiduje jednak, że dziewczyna wzbudzi w nim uczucie pożądania, które doprowadzi do kilku brutalnych morderstw, których motyw nie jest znany nikomu, nawet samemu sprawcy.
Opowieść o miłości wyprzedzającej swój czas i intymnej więzi zdolnej przełamać niejedno tabu, ubiera w kostium – akcja rozgrywa się w Bretanii w 1770 roku – jak najbardziej współczesne pragnienia i uczucia. Bohaterkami filmu są szykowana do aranżowanego małżeństwa arystokratka Heloiza oraz przybyła z Paryża malarka, Marianna. Ta druga ma namalować portret tej pierwszej, ale w sekrecie: Heloiza nie chce bowiem pozować, buntując się w ten sposób przeciwko przymusowemu zamążpójściu. Marianna dyskretnie obserwuje swoją modelkę, intensywnie tworzy, ale niszczy kolejne wersje obrazu. Czuje, że nie pozna prawdziwego oblicza młodej kobiety tak długo, jak sama będzie ukrywać własne. Czasem burzliwa, jak ocean u wybrzeży Bretanii, czasem intymna, jak cisza panująca w malarskiej pracowni; relacja pomiędzy obiema kobietami przyjmie nieoczekiwany kierunek. Arystokratkę i artystkę połączy wspólna tajemnica.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…